v. 48

I måndags åkte jag upp till Stockholm på jobb. Växelfel vilket gjorde att var tvungen att åka med ett tidigare tåg upp och anlände över en timme sen upp till Stockholm och missade min rast. Sånt som händer och det är ju bara att gilla läget. Dessutom gillar jag ju båtar och varje gång jag åker över Södertälje så spanar jag efter båtar. Denna gång fanns en RoRo båt där bilar levererades.
 
Jag kom hem tisdag morgon vid 5. Sov lite och jobb vid 20 igen och pga nedriven kontaktledning var tåget en timme sent och jag missade min rast igen. Dock funkar det att vila lite i 1:a klass, om inte annat så hävde jag i mig kaffe. Tanken var att jag endast skulle köra från Nässjö-Norrköping och sedan sluta men det fanns ingen som kunde ta över efter mig så jag ställde upp och körde från 22-07. Laddade upp med allt möjlig skit för att kunna koncentrara mig hela natten, om ifall att jag skulle behöva, men det gick bra ändå med socker från äpplen och mängder av kaffe. Det var tufft, inte minst när det uppkom massor av fel på loket och dessutom signalfel på Stockholm Central. Dock är jag nog som skarpast när jag är under press. 
 
Vid 07 tog jag tåget hem och hann njuta lite av soluppgången innan jag somnade. På onsdag kväll skulle jag egentligen åka ner till Nässjö och köra upp till Norrköping igen men tåget var inställt och jag blev ledig istället. Hanna bad mig färga hennes hår och på kvällen hade J köpt hem kinamat.
 
Torsdagen var det jobb 16:25-00:40 men var hemma redan efter 21.
 
Idag är det fredag! Jag ska sätta upp advensljusstakar och jobba i eftermiddag från 13-19 innan jag går på helg. Nu ska jag kila iväg till salongen för välbehövligt lashlift!