köksinspiration

Ett kök kräver lite mer planering och beslut än andra rum. Kanske för att det skiljer sig ganska mycket både ekonimiskt och gällande planlösning. Köket är så otroligt viktigt i många hem, då är det viktigt att det blir bra från början.
granitskiva / barstol- gubi / matbord- gubi / nordic-hth
inbyggd espresso-siemens / havanna-hth / valnötslucka / svartekslucka / kyl&frys- smeg / kyl&frys- samsung
 
 
Som tur är kommer vi bra överens och drar åt samma håll. Lite ge, lite ta. För mig är en espressomaskin viktigt, för J är en frensh-door kyl/frys varit viktigt. Däremot skulle jag vilja behålla is/vatten direkt från kyl/frys som vi har idag men det är beredd att ge upp det eftersom vi för ett tag sedan beställde mitt dröm-matbord från danska Gubi. Tänk att det skapas nu och är klart om några veckor!
 
Detta matbord från danska Gubi ville jag egentligen köpa redan när jag köpte min första lägenhet, men tyvärr ville jag inte lägga undan tre CSN för ett matbord när jag knappt hade råd med en utekväll. Men nu, efter flera års längtan är det äntligen dags! Det kommer bli så snyggt här hemma med resten av möblerna. Svart stenskiva på köksbänken, köksön och matbordet som kommer hålla i all evighet!