Johan Banérs gata 21

HÅLL I HATTEN! Vi fortsätter på hem i Helsingborg, i vackra Skåne. Nästa hem som jag har fallit för är detta. Hur kan man inte falla för detta? Hemmet, inredningen och möblerna skriker på mig och detta är ett hem 110% i min sma! Den spanska stolen från Frederica Furniture är en av mina drömstolar, kanske lika bra att jag inte vet priset på bostaden hehe. 
 
Typ: Villa
Byggår: 1968/ 2016
Boarea: 343+ 50 m² 
Tomtarea: 1 003 m²
Pris: På förfrågan
 
I denna danskinspirerade fastighet är väl genomtänkt vad avser design och funktion, från de stora ombyggnaderna till in i minsta lilla detalj och med kvalitetsprodukter från kända varumärken och välrenommerade leverantörer till finsnickeri, t ex kök från Bulthaupt och Gaggenau (!!) och genomgående är all förvaring som garderober platsbyggt i ask med detaljer i läder och specialtillverkade inner- som ytterdörrar, hela 40 cm breda golvplankor i Douglasgran och stor öppen spis för att nämna något.  HALLÅ, NI FATTAR VAD JAG MENAR VA?!
Fastigheten har KNX-system (s k smart hus) vilket gör att man kan hantera samtliga funktioner såsom el, ljus, värme, persienner, port till infart mm från mobilen. Larm finns med kameror och brandlarm kopplat till larmcentral och kameror finns även ute liksom portkamera. Sånt man bara älskar! 
MASTER BEDROOM med heltäckningsmatta i ull och infällda spotlights i tak samt 14 st platsbyggda garderober i ask med totalt 26 läderbeklädda lådor och utöver det två klädkammare (inga försvaringsproblem här inte). I mitten av rummet gaseldad öppen spis som styrs med fjärrkontroll med takmonterad rökgasfläkt. Fönster med elektrisk mörkläggningsrullgardin och fasadpersienn. Säkerhetsskåp.
Är det en spegel i mitten? Nej, detta är genialiskt (!) där båda får lika stor del av badrummet, eller ännu bättre får man ett gigantiskt badrum om man bor här själv.
Detjaljerna i dörren, jag älskar den!
Detta måste man bara älska och fler svenska hem behöver en port. Denna får 10/10 av mig!
Öresund som granne, inte illa! 
Poolhus invid poolen i soligt västerläge. Byggnaden har panoramaskjutpartier till poolområde och uteplatser och innehåller bastu, dusch, toalett, relaxavdelning och förråd för kuddar. Poolhus liksom garage och förråd har snyggt Sedumtak, mer grönt åt folket.