v. 51

Puuuh vilken måndag som började bra med att alarmet ringde och jag drog bort till gymmet en snabbis innan jobbet. Noll ord eller motivation idag. Väl på jobbet var inget som det skulle, och det slutade med att vi lämnade tåget typ 15 minuter hemifrån och bokade en taxi som kom först efter 1h. Jag frös så mycket att jag fortfarande har blåa tår och det gör ont i fingarna. Ingen lunch blev det heller, jag som hade sett fram emot en Halloumiburgare med den sjukt goda dippen som man får till. Istället gjorde jag några grönsaksplättar här hemma med en sallad till först 10h efter frukosten. Det var minst lika gott! Något som också är tomt denna veckan är att musikhjälpen är över. Tänk hur det berör mig varje år. Jag minns så väl för två år sedan när det var i Linköping. Jag och J åkte och kollade på Lasse. Det var iskallt då också men hans musik fick oss alla varma. Kaoset efteråt när han skulle åka i sin bil var det sjukaste jag varit med om. Folk var överallt, slog på hans bil ochhöll fast den. Själv ville jag bara fria till honom.
Imorgon är det tisdag och jag jobbar en snabbis på morgonen. Kl 10:00 ska jag in och försöka få tag på biljetter till Lasses sommarturné. Sedan måste jag släpa med mig J och storhandla. Måste skriva en lista idag för allt ekar tomt här hemma och till jul blir vi 12 personer som ska bli mätta. Sedan ska det bakas saffransbullar också.
Onsdag: samma korta tur på morgonen innan jag ska till gymmet. Eftermiddagen går åt att städa hela läggan.
Torsdag: börjar på morgonen lika tidigt som tisdagen och onsdagen och sedan ska våran gran levereras, jippi! Jag ska hem och sova på lunchen för förmodligen åker jag upp till Stockholm senare på kvällen och sover där tills Fredag: åker hem via Eskilstuna som jag inte alls tycker om. Får rysningar av den staden, tyvärr, för det är ganska fint där annars. Sedan runt lunch går jag på heeeelg och får träffa J. Denna veckan går vi verkligen om varandra hemma.
Lördagen går åt att städa och fixa allt inför självaste julafton. Kommer säkert få åka och panikhandla om jag känner oss rätt haha. Granen ska pyntas, vilket är så himla kul!
Söndag: Julafton!!! Min familj kommer upp hit till oss. Som jag saknat dom allihopa. Finns inget som mammas julmat. Som jag längtar efter att få ge bort julklapparna!
Nu ska jag kolla Bonde, favoritprogrammet!