semester

Jag har länge tänkt skriva ett inlägg om mitt jobb då det skiljer sig bra mycket mot det jag tidiagare haft. Dock sparar jag nog lite på det och berättar istället att båda mina tåg idag samt mina tåg imorgon är insällda. Därav kan man säga att jag gick på semester redan natten till tisdags utan att veta om det. Idag började jag med en frukost på bryggan tillsammans med katten. Det bästa med att ha flyttat hit är ändå vädret. Solen skiner nästan varje dag och det värmer mer här trots att Norrköping ligger geografiskt mycket längre norr ut. Nu i eftermiddag ska jag ta tåget ner tillsammans med Jocke till mina föräldrar och göra det vi gör allra bäst. Spelar familjespel och trycka i oss kalorier, innan jag ska jobba lite extra. Jocke åker hela vägen ner till Malmö så ses vi inatt och får sova ut hela morgonen tillsammans. Kommer inte ens ihåg sist vi sov tillsammans utan något alarm. Dock är tåget sent hit så vi drog in på Espressohouse för en kaffe i väntans tider.