helgen i bilder

Andra fredagen i år som jag inte jobbade extra en fredag. Sist var när jag var i Sälen.

Kom hem strax efter lunch efter att ha fikat hela dagen och möttes nya fräscha blommor, bland annat papegojatulpaner som är en favorit bland alla tulipsar. Dessutom möttes jag även av att J’s pappa var över och hade satt upp vår taklampa. Räddaren i nöden inför kvällens middag. J gjorde en fantastisk tvårätters med vilttema. Vildand till förrätt och hjortfilé till varmrätt. Jag stod för efterrätten som blev tiramisu toppade med färska bär. Hade fullt upp och glömde helt av att fota maten som var det godaste jag ätit och riktigt snyggt upplagt.  Supertrevlig att få sitta hemma med hemlagad mat och fantastiskt sällskap!

I lördags vaknade jag tidigt och sedan åkte vi ner till Småland. Vi firade min käre mamma med tårta, hon fick pris som årets pedagog på sitt företag och papsen som blev klar på sitt företag firade vi också. Mamma gjorde en utav mina japanska favoriter till lunch innan jag spenderade några timmar i stallet. På eftermiddagen var jag och J barnvakt till min brorsdotter. Vi käkade årets semla som är en Momla, morotskaka och semla innan vi åkte pulka och gick till lekparken, som var riktigt kul innan vi lämnade henne och avslutade kvällen med tre omgångar sällskapsspel hos min bror. 

I söndags åkte vi hem igen efter en dunderfrukost. Älskar att kylen alltid är full hos mina föräldrar. Sedan väntades dansträning innan ett danspass och HIT-pass på Friskis. Friskis tuffaste pass är HIT, vilket satte sina spår redan på kvällen som avslutades med pizza från favorithaket nere på gatan.