helgen i bilder

I lördags på förmiddagen gjorde jag smoothie till frukost/ lunch innan J kom hem och vi åkte till Småland. Denna gång på granatäpple, grapefrukt och morot vilket var supergott! Riktigt fräscht och lagom surt, helt klart en ny favorit. Påväg ner var det så fint längst Vättern. Väl hemma på landet var det dags julklappsutdelning. J fick träffa Joar för första gången och han fick ett mat-set av oss. Av min bror som bor i Danmark fick vi en bok som inte hade kommit fram till jul. Ska bli riktigt spännande att läsa! Av min andra brors familj fick vi underlägg, ljus och tändstickor från Solstickan. Tycker det är så fint med produkter som man vet är för välgörenhet. Kan vara så att de kollat in vår önskelista till bröllopet haha! Karro fick en burk och kopp med katter på och Frejsan fick ett stafli med pennor och papper där man både kan måla på whiteboard, griffel eller på papper. Det är så roligt när hon har blivit så stor att hon har en egen vilja och förstår allt vi säger. Av Karros familj fick mamsen och papsen bland annat en burk te som var sååå gott. Det ska inhandlas nästa gång vi åker ner och förbi Gränna. Min bror fick kombinerad julklapp/ födelsedagspresent av mig och J (så det blir när man fyller i början på året). En Star Wars brödrost som rostar in Star Wars symbolen i mackan som han verkade uppskatta. Så roligt att de själva hade kollat på en sådan. Till kvällen åt vi Tepanyaki som är en favorit hos alla innan vi som alltid spelade två omgångar Settlers.
På söndagen provkörde vi nya bilen in till stan för att handla ingridienser till Okonomeyaki som J önskade sig till lunch av mamsen. Jag har aldrig brytt mig om bilar mer än att det ska vara automat, inte lukta illa och den ska gå framåt, tills nu. Jag blev helt såld och nu blev jag extra taggad på att spara mer pengar så vi också kan köpa en Lexus till sommaren när det är dags att byta bil. Så roligt när de fick helt nyprocuderad supergod choklad från Lexus med deras logga på, har egna parkeringsplatser på flygplatsen i stan samt att när de åker från flygplatsen i stan kan man få bilen besiktigad medan man är borta. Jag älskar service och just personlig service är den bästa. När vi kom hem igen kom mig bror och hans familj ut för fika och vi planerade inför bröllopet. Älskar att mamma överöser med mat, kakor och dricka när vi kommer hem. Det är med blandade känslor planeringen genomförs. Bara tanken av att få bli gift är så fin, något jag drömt om sedan dagis och jag längtar något otroligt efter, men att behöva genomföra vigseln gör mig så nervös. Att hela kalaset kommer kosta lika mycket som en kontantinsats till  en bra, fin lägenhet i stan får mig att förstå att det här är på riktigt. Det som känns tryggt är att vi har  hjälp av min bror som har varit på massor av bröllop, är duktig på att prata inför folk och Karro som jag litar på fullt ut och jag vet har koll på läget. 
Innan det var dags att packa in katterna tog vi en promenad i samhället. Träffade många gamla kompisar som också var hos sina föräldrar vilket alltid är trevligt och jag är så tacksam över min uppväxt. Det är så otroligt fint där och ett perfekt ställe att få växa upp på.