nyårsafton

Wow vilket nyår, det är såhär man ska fira nyår!
Dagen började med att jag och J gick ner på stan för att som vanligt fixa det sista inför kvällen. Efter att ha varit runt i typ alla godisbutiker hittade vi tillslut chokladpengar så jag kunde pyssla ihop en ananas att ge bort till värdparet. Tycker det är så tråkigt och opersonligt att bara ge bort en flaska och vem gillar inte ananas?!
För att pyssla ihop en ananas behöver man en vinflaska, viktigt att det är ett schysst vin och gärna ekologiskt! Grönt papper, limpistol, cellofan, chokladpengar, snöre, sax och framförallt en kopp kaffe/ te att avnjuta under tiden. Sedan är det bara att klippa remor till ananasens krona innan man limmar fast chokladpengarna. Voilá!
Mina röda julnaglar fick tacka för sig och jag välkomnade svarta, glittriga nyårsnaglar. Till nyår ska det vara glitter! När ananasen var klar var det dags att fixa oss för kvällen och jag bar en klänning av Ida Sjöstedt som jag fick av J i examenspresent för två år sen. Svensk skit när den är som bäst! Strax efter 14 var det dags att åka mot Sturefors för firande och det var så fint uppstyrt där. Maten var fantastiskt god, kvällen var perfekt uppstyrd och självklart vann mitt lag kvällens tävlingar! Så himla roligt att nästa alla hade med sina hundar dit. Är så tacksam över att Beyoncé och Nicki Minaj är så trygga i sig själva och inte bryr sig om fyverkerier och att de klarar sig bra hemma själva. 
Efter tolvslaget fortsatte festen och jag ville verkligen inte åka hem. 02 började JVM hockeyn som man måste kolla på varje nyårsnatt och Sverige vann. Sedan somnade jag gott några promille rikare.