helgen i bilder

Började helgen med att packa ner katterna och åkte ner till Småland och mina föräldrar. Vi inledde J´s födelsedagshelg med att mamma och pappa hade köpt tårta och presenter. Min bror med familj kom också dit med presenter innan vi åkte till dem för att spela spel efter att barnen hade somnat. Självklart vann J som ett extra grattis på födelsedagen.
 
 
I lördags efter frukost åkte vi till Axlarp för att plocka jordgubbar. Här i stan var självplocket redan över i början på juli pga värmen och vattningsförbudet och det finns inga lokalt odlade jordgubbar kvar i butiken. Efter 20 minuter i Axlarp hade vi 4 kg jordgubbar och fick tvinga oss själva att sluta eftersom det var så himla trevligt!
Sedan åkte vi vidare mot Huskvarna (på landet vid en sjö) för att kolla på två tomter (brevid varandra) som vi funderade på att köpa båda två och sedan bygga gård på. Dock klickade det inte och läget vad inte riktigt så bra som vi trodde. 
Väl hemma hos mamma och pappa igen hade de vänner över och vi fikade. Att fika hos mamma och pappa är som att äta en kak/tårtbuffé. De dukar alltid fram så det alltid finns något som passar alla. Likaså med maten, inget slår mammas mat. Sedan somnade jag i solen en stund innan vi åt middag innan vi åkte hem. 
 
 
Idag fyller J år och efter några få timmas sömn ringde klockan tidigt imorse innan jag väckte honom med frukost på sängen, skönsång och presenter. Av mig fick han en Apple Nike Watch och en Fatboy Outdoor. Sedan packade vi bilen och åkte vi mot Askersund. Vi stannade till på äggboden som är en supermysig butik. Massor av lokala produkter och precis så som jag vill att en butik ska vara. Personlig och närproducerad. Väl framme i svärföräldrarnas stuga blev det tårta och presenter. Jag fick vara frisör igen och rakade av J´s brors hår. Vi åkte in till Askersund för lunch innan allihopa spelade krocket där jag och J vann (vi spelade i lag). På eftermiddagen när solen kom åkte vi ner till båten, badade och åkte vattenskidor innan det blev grillat på kvällen och hemgång.