helgen i bilder

Låååånghelg för de flesta. Själv har jag varit hemma hela veckan från jobbet och kommer nog förbli så tills bröllopet är över. 
I onsdags hade jag missade samtal 6:24 från J. Sist han ringde vid den tiden blev jag förkrossad och förväntade mig ett nytt sådant samtal. Denna gången ringde han från akuten. Två veckor innan bröllopet har han alltså skadat sitt ringfinger och har fått sy ihop det. Det verkar som att högre makter inte vill att vi ska gifta oss.
Vi åkte ner till Småland och åt grillat. Hade F över natten och startade torsdagen med Pippi. Sedan åkte vi iväg till Leva café tillsammans med mina föräldrar. Ett fik/ butik som gärna fåt flytta hem till mig. Köpte med morsdags-presenter och lite köksredskap till oss själva. Sedan åkte vi till Gränna hamn där mina föräldrar bjöd på lunch innan vi åkte hem. Alltid lika skönt att få komma hem en liten stund.
På fredagen hade J bokat provkörning av en bil. Den bilen vi har nu klarar inte av att dra så tungt och hade dessutom ingen dragkrok så vi behöver en ny bil som klarar att dra en häst. Annars skulle jag gärna behålla den. J är sugen på den nya XC40 som nyligen kom ut. När det gäller bil får han helt fria händer sålänge det är en automatbil och går att dra en häst med den. Två kombos som gör att vi behöver en bil med större motor än standard hehe. 
Fredagskvällen kom ett par vänner över på middag. J lagade förrätt och huvudrätt medan jag stod för efterrätten. Superkul med vegetariskt! Fick dessutom ett superfint fat från Hay av dom.
Lördag morgon hade J's föräldrar fixat vad jag tror var vår bröllopspresent, nämnligen glasblåsning. Superroligt och skitsvårt. Började förstå mig på tekniken precis i slutet, men som all hantverk så krävs det många timmars övning. Resten av lördagen tillbringades i stugan hos J's föräldrar där vi även sov över. 
Söndagen roade jag mig med att klippa deras gräsmattta innan vi åkte hem. Superbra med lite extra motion samtidigt som man gör nytta. En springrunda på kvällen runt ån var precis det jag behövde. Det är fantastiskt fint ute nu och så härligt att se alla andra som också motionerar ute.