urspårning

Först och främst, filmen Unga Astrid var så otroligt fin och berörande. Den rekomenderas att se!
 
I onsdags morse blev det extrajobb vid 05:15 men i början på arbetspasset spårade jag ur med loket och första vagn och sedan rullade processen igång. Tagen ur tjänst, drogtest, alkoholtest, läkarundersökning, utredning osv.
Sedan flytten hit har jag gått igenom denna process ungefär en gång i halvåret och i onsdags råkade jag ännu en gång vara på fel ställe vid fel tidpunkt. Skönt att få det på papper att jag inte gjort något fel när hjärnan börjar spöka.
 
Därmed har jag inte jobbat sedan i onsdags. Den obligatoriska läkarundersökningen hos den privata läkaren var nog den häftigaste jag varit på. Denna gången fick jag träffa en annan läkare som var den mest seriösa och proffesionella läkare jag träffat. Jag fick svar på så många frågor jag ställt till den statliga vården utan att få svar på. 
 
Igår besökte jag tatueraren en gata upp tatuerade in min första häst och mina katter. Kicken jag får när nålen vibrerar mot huden får mig att vilja göra en till och en till och en till. Jag kände mig som en rebellisk 16-åring och det faktum att jag nu är 24 år försvann för stunden. Skönt!
 
Imorse ringde klockan vid 7:30 och J gick över till bageriet för att köpa fredagslimpan till en långfrukost där vi provade kademummakaffe som jag fick i födelsedagspresent av Hanna. Rekomenderas! Jag stormtrivs med att vi är mycket noggrannare när vi köper mat idag. Precis som läkaren sa, är kost och motion bland det viktigaste vi har och att få ett kvitto och beröm på att min kropp är sund, frisk och stark kändes fantastiskt. 
Idag väntas naprapatbesök efter lunch innan jag ska jobba ikväll. Visst är det skönt att hoppa upp på hästen och jobba igen fast och andra sidan hade jag inte tackat nej till en fredagkväll hemma.