glasögonorm

Känslan av ett par nya fräscha brillor är helt fantastisk och efter typ 15 år med glajjor så har jag succesivt vågat lämna de klassiska ganska tråkiga svarta bågarna och vågat ta ut svängarna. Glasögon är ju så mycket mer än ett hjälpmedel att se. Det ska ju vara roligt och snyggt också. Vintertid använder jag hellre linser om jag är utomhus men det hindrar inte mig från att köpa ett par nya glasögon. Dessutom inte när det finns en optiker i familjen som alltid har nya häftiga bågar på sig.
 
 
Dessa bågar är från danska Day Birger et Mikkelsen och det var kärlek vid första ögonkastet. Under vintern klär jag mig i nästan bara svart och då är det riktigt härligt med ett par färgglada bågar och visst blir livet lite mer roligt med ett par runda färgade bågar. Dessutom är sammetsfodralet ursnyggt!
New