cheap monday

Jag tror ingen har missat att H&M valde att lägga ner Cheap Monday.
Cheap Monday är ett märke som jag blev förälskat i ,om inte från starten 2004, så måste det ha varit däromkring. Min bästavän Jenny hade fått ett par Cheap Monday jeans från sin mamma och dom var så tighta och riktigt ursnygga. Märket var häftigt och jag kände mig lite bättre när jag för första gången fick prova hennes jeans. Jeansguden Örjan Andersson (f.d ägaren och grundaren) hade inte bara lyckats med Weekday, nu även med Cheap Monday.
Det tog inte lång tid förrän jag hade sparat ihop till ett par egna Cheap Monday jeans (som jag fortfarande har kvar) och det blev en onämnd tävling mellan mig och Jenny om vem som hade flest och häftigast Cheap Monday jeans. Att jag var alldeles för kort för jeansen så att 20 cm längst ner korvade sig var något jag bortsåg från.
 
Jag har alltid gillat svenska märken och Cheap Monday tillsammans med Acne är två märken jag har närmst hjärtat.  Trots att det blev förändrigar när H&M köpte upp Cheap Monday har jag fortsatt att tycka om märket. Tyvärr ser det ut såhär på deras hemsida idag.
Större delen av min garderob består tack och lov av Cheap Monday, dessutom passade jag på att beställa hem en hel kartong (24 plagg) från Cheap Monday till mig och J innan årsskiftet. Redan i början när jag träffade J intruducerade jag Cheap Monday's kläder för J och han fastnade snabbt. Sedan några år tillbaka har Cheap Monday fått mer och mer plats i hans garderob. Jag har även fått min bror och mor att bära kläder därifrån.