v. 25

Snart har halva året gått, galet!
 
Måndag: Började veckan som vanligt med en löpning. Sedan väntade en ny behandling med Dermapen eller Microneeding som det också kallas för.
 
Dermapen är en micronålsbehandling som man oftast behandlar i en kur men låter såklart huden läka och återhämta sig mellanåt. Det är 12 st små nålar som gör ca 1300 små microkanaler ner i huden i sekunden. Det är utvecklat för att stimulera nya kollagenfibrers tillväxt i huden och är en effektiv behandling för anti-aging, samt för att minska ärr, hudbristningar, rynkor, celluliter och generellt förbättra hudtonen och texturen. 
 
Efter förra årets höst och vinter med många läkarbesök och mycket stress blev min fy för första gången finnig och lämnade ärr efter sig. Dessutom börjar jag närma mig 25 år och jag vill verkligen förebygga. Behandligen börjar med tvätt av ansiktet, sedan en skrubb. Sedan någon kräm och värmelampa (så skönt att jag nästan somnade). Jag valde dessutom att lägga till en AHA-syra behandling för att få bästa effekt och resultat.
 
Sedan börjar själva nålbehandligen. Det låter och känns ungefär som en tatueringsmaskin fast utan själva bläcket. Ska man vara fin får man lida pin. Jag valde en hel ansiktsbehandling och då går man ner olika djupt i huden beroende på vart man är i ansiktet. I slutet kommer det bästa av allt, mirakelmasken som boostar hyn, är sval och kommer som en räddare i nöden. Efteråt får man inte träna hårt på minst 48h, ingen sol, rena handdukar, rena lakan och självklart skydda huden och återfukta. Efteråt ser man ut som en svullen tomat i någon dag eller två. Viktigt: rör inte ansiktet trots att det klias.
  (null)
Svullen och röd
Innan det väntades jobb 16:20-00:40, så hann J och jag åka ner till Linköping och HTH och vi har nog bestämt oss för ett kök.
  (null)

Tisdag: Jobb 11:30-17:30. Sedan kom Annelie hit över en kaffe, tiden gick så fort att vi efter 22 var tvugna att dubbelkolla att klockan verkligen stämde.

Onsdag: Extrajobb från 11:30-17:30, som blev inställt. Istället passade jag på att åka och storhandla, lunch-sova och göra ett quiz till midsommar under arbetstiden. Innan ordninarie jobb från 16:20-00:40.  Planen var att jag dessutom skulle extrajobbat från 00:50-11:30 men där sa jobbet ifrån eftersom jag inte får sova på över 24h och därmed blir det mer en säkerhetsfråga. 

Torsdag: ska städa här hemma innan jobb 16:20-00:40, sedan går jag på helg! Blir det molnigt/ regn ska jag försöka gå ut och springa. Jag springer ju vanligtvis mån-ons-lör men eftersom jag inte får vara ute i solen eller träna hårt efter behandligen så är tanken att kompensera onsdagens tur idag.